Bögrés, ropogós, magvas kenyér, sütőben sütve!
2017. május 14. írta: Süt a Mama Süt (SMS)

Bögrés, ropogós, magvas kenyér, sütőben sütve!

Ezt a kenyeret nagyon szeretem!
Annyira könnyű elkészíteni, és az illata, amikor sül az egész házat bejárja, amit a kenyér esetében nem bánok! :)

Mi már 2 éve házi kenyeret eszünk, nagyon ritkán veszek a boltban. Több kenyér receptet is próbáltam, de nálunk most ez a favorit! Nem kell hozzá kenyérsütő, sőt ez a kenyér a sütőben sütve a legfinomabb!!!

Ajánlom figyelmetekbe, rendkívül jól indul a reggel, amikor este össze dobod a kenyeret, reggelre megkel és csak ki kell sütni!
Egy baj van vele, frissen ropogósan rengeteget meg lehet belőle enni. Majd versengés indul a csücskéért! :D

Tökéletes szalámikkal, de én nagyon szeretem lekvárral is fogyasztani!

 Fogadjátok sok szeretettel!

 

 

Hozzávalók: / 2,5 dl bögre

 

500 ml langyos víz
2 ek olíva olaj
kb. 2 ek só
1 tk cukor
2-3 ek magvak ( én keveréket használok, amit van, hogy én keverek össze pl. napraforgó mag, tökmag, szezám mag, len mag, zabpehely )
2 bögre finomliszt
2 bögre jobb minőségű liszt ( én strong white lisztet használok )
2 bögre teljes kiőrlésű liszt
Friss élesztő 7 g / vagy por élesztő 1 tasak

 

1. A vizet megmelegítjük beleöntjük a keverő tálba vagy a dagasztó tálba és hozzáadjuk a többi hozzávalót!
    Friss élesztőnél figyelni kell, hogy jól ellegyen keverve, de akár a meleg vízben is felfuttathatjuk és csak ezután tesszük bele a többi hozzávalót. 

 

dsc01931_-1.jpg

 

2. Félre tesszük és letakarjuk egy konyharuhával, lehetőleg meleg helyen tartsuk míg meg kel. Kb. 2-3 óra szükséges ehhez.
   Ha felakarjuk gyorsítani a kelesztést, langyos!!! sütőbe ( nem több, mint 50 fokos ) berakhatjuk, letakarva. 

 

3. Ha megkelt, akkor egy kicsit átgyúrjuk, jól belisztezett gyúródeszkán és egy sütőpapírral bélelt hőálló tálba tesszük aminek teteje van.
   Jól meglocsoljuk vízzel a kenyér tetejét és a tálunk tetejét is!!!! Mielőtt ráteszem a fedőt megszórom még szezám maggal!

 

dsc01959_-1.jpg


 

4. A sütőt nem kell előmelegíteni, hanem amikor beteszem a kenyeret, akkor gyújtom be 240 fokon alsó - felső sütéssel kb. 50 percig sütöm! ( Tű próbát is végezhetünk )
Ha megsült, legalább fél órának el kell telnie, hogy szeletelhetővé váljon. 

 

dsc01969_-1.jpg

 

 

                                                                        Jó étvágyat!

 


 

Nehézségi szint: Egyszerű
Elkészítési idő: kb. 4 óra
Jó tanácsok kezdőknek: Ugyan lehet porélesztőből is készíteni, de én sokkal inkább szeretem a friss élesztőt, egészen más íze lesz tőle! A beleszórt magvaknál a fantáziátokra bízom, de pl. én szoktam bele rakni mostanában őrölt len magot, rendkívülien jó hatással van az emberi szervezetre, ha őrölve fogyasszuk :)
Egy lágy tésztát kell kapnunk, de azért kezelhető legyen, max. 1-2 evőkanállal tegyünk bele többet. 
Ha este gyúrjuk össze és reggel szeretnénk kisütni, nyugodtan tegyük be a hűtőbe, letakarva, ott is meg kel ennyi idő alatt!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sutamamasut.blog.hu/api/trackback/id/tr5412505303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása